LOGEX CASE
De supportafdeling bij LOGEX had een volledige transformatie nodig. Eyes & Ears werd ingeschakeld door de CCO om de beste expert voor deze klus te vinden. Na het dieper inzoomen op de wensen van LOGEX en hun behoefte, heeft Eyes & Ears na een maatwerk search Cynthia Mak geselecteerd om deze complexe en uitdagende opdracht uit te voeren. Cynthia begreep de visie op het bieden van geweldige customer service ervaringen en het vroegtijdig leveren van waarde voor klanten binnen dit proces. Hoe heeft zij de nieuwe supportafdeling geholpen te versterken?
Van Customer Support naar Customer Success
Met de ambitie van LOGEX om te groeien op de Europese markt, ontstond de behoefte aan verandering binnen de organisatie. LOGEX ondersteunt zorgpartijen met geavanceerde analytische software en transformeert data in betere en betaalbaardere gezondheidszorg. De nieuwe structuur vereist een veel sterkere supportfunctie. Het doel was om te transformeren van interne ondersteuning naar Customer Succes.
Van reactieve support naar proactieve klantbegeleiding
Met haar strategische blik en klantgerichte aanpak heeft Cynthia de transitie begeleid van een traditionele supportfunctie naar een Customer Success-aanpak. Het doel? Niet alleen reactieve ondersteuning bieden, maar actief bijdragen aan het succes van de klant. Dit betekende dat de afdeling zich meer ging richten op voorkomen in plaats van genezen, waarbij klanten al vroeg in hun traject de juiste begeleiding kregen.
Efficiëntere processen en een data-gedreven aanpak
Door processen te optimaliseren, interne kennisdeling te verbeteren en de focus te leggen op een data-gedreven aanpak, kon LOGEX klanten beter en sneller helpen. Dit sloot perfect aan bij de missie van LOGEX: gezondheidszorg verbeteren door data slim in te zetten. Cynthia hielp het team om efficiënter te werken, waardoor klantvragen sneller en gerichter werden beantwoord. Bovendien zorgde de nieuwe werkwijze ervoor dat klanten LOGEX-oplossingen beter begrepen en optimaal konden benutten.
Een toekomstbestendige supportafdeling
Dankzij deze succesvolle transformatie heeft LOGEX nu een proactieve en toekomstbestendige supportafdeling. Een afdeling die niet alleen problemen oplost, maar actief meedenkt, knelpunten vroegtijdig signaleert en bijdraagt aan een soepele samenwerking met klanten. Hierdoor is de klanttevredenheid gestegen en kan LOGEX haar klanten nóg beter ondersteunen in hun missie om de gezondheidszorg met data te verbeteren.


Cynthia Mak
De verbinder tussen organisaties en CX professionals.
Vragen of interesse?
Vul onderstaand contactformulier in, wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

CX Headhunter & Owner
Valerie Vafi
Slochterenlaan 11
1405 AL Bussum 06 410 184 87