UP & COMING
januari
Omschrijving
Doeltreffend verbinding maken met iedereen Doelgericht motiveren en overtuigen Doelbewust negatief stressgedrag doorbreken
Omschrijving
- Doeltreffend verbinding maken met iedereen
- Doelgericht motiveren en overtuigen
- Doelbewust negatief stressgedrag doorbreken
Tijd
13 januari 2026 09:00 - 16:30(GMT+01:00)
Locatie
Ridderkerk
Organisator
PCM
Het Process Communication Model® is een unieke tool om jezelf en anderen te ontcijferen. Zo haal je het beste uit ieder gesprek, in elke situatie, iedere dag.
Omschrijving
Deelnemers van de klantreistraining hebben na afloop van de ééndaagse training vooral kennisgemaakt met de theorie van klantreizen en met een casus geoefend. Als coach ga je hen helpen met
Omschrijving
Deelnemers van de klantreistraining hebben na afloop van de ééndaagse training vooral kennisgemaakt met de theorie van klantreizen en met een casus geoefend. Als coach ga je hen helpen met het echte werk. We koppelen je aan 1 of 2 deelnemers van de klantreistraining. Jij wordt hun coach bij het in kaart brengen van hun eerste klantreis. Die klantreis brengen jullie samen in kaart. Bij de tweede klantreis doen ze dat vooral zelf en geef je tips. Daardoor kunnen ze de derde klantreis zelfstandig maken.
Tijd
13 januari 2026 09:30 - 16:30(GMT+01:00)
Locatie
Utrecht
Organisator
Community CX | Gebruiker Centraal
Leden van Community CX werken samen aan het managen van klantbeleving en het veranderen naar een meer klantgedreven organisatie. Samen helpen we elkaar CX in je organisatie te laten leven en een belangrijk onderdeel van de organisatiestrategie te maken.
14jan19:4520:45Webinar 'kennismaken met PCM'Gratis19:45 - 20:45(GMT+01:00) Online Organisator: PCM
Omschrijving
Gratis kennismaken met het Process Communication Model Inspiratie opdoen Lekker op de bank blijven 🙂
Omschrijving
- Gratis kennismaken met het Process Communication Model
- Inspiratie opdoen
- Lekker op de bank blijven 🙂
Tijd
14 januari 2026 19:45 - 20:45(GMT+01:00)
Locatie
Online
Organisator
PCM
Het Process Communication Model® is een unieke tool om jezelf en anderen te ontcijferen. Zo haal je het beste uit ieder gesprek, in elke situatie, iedere dag.
Omschrijving
Ontcijfer anderen nog beter Oefen met conflicthantering Buig lastige situaties om
Omschrijving
- Ontcijfer anderen nog beter
- Oefen met conflicthantering
- Buig lastige situaties om
Tijd
15 januari 2026 - 16 januari 2026 (Hele dag)(GMT+01:00)
Locatie
Arnhem
Organisator
PCM
Het Process Communication Model® is een unieke tool om jezelf en anderen te ontcijferen. Zo haal je het beste uit ieder gesprek, in elke situatie, iedere dag.
Omschrijving
In een wereld vol maatschappelijke, technologische en menselijke shifts ontdekken we hoe klantbeleving, leiderschap en verandering een nieuwe richting krijgen. Verwacht vernieuwende verhalen, creatieve formats en ruimte voor ontmoeting, reflectie
Omschrijving
-
Re:set de koers. Van winst naar brede waardecreatie: mens, maatschappij én planeet.
-
Re:set het luisteren. Van data en dashboards naar écht begrijpen wat mensen beweegt.
-
Re:set het ontwerpen. Technologie als katalysator voor nieuwe klantreizen en belevingen.
-
Re:set het meten. Niet alleen NPS of omzet, maar ook maatschappelijke waarde en welzijn tellen mee.
-
Re:set de structuur. Wendbaar werken met ruimte voor empathie, creativiteit en menselijkheid.
-
Re:set de mindset. Van controle naar vertrouwen en betrokkenheid – de kern van duurzame klantgerichtheid.
Sprankelend slotstuk: Joe Pine
We sluiten het festival af met een bijzondere gast: B. Joseph Pine II, voor velen dé founding father van het CX-vakgebied. Hij geeft een preview van zijn aankomende boek The Transformation Economy: Guiding Customers to Achieve Their Aspirations – dat pas in maart verschijnt. Joe neemt ons nu al mee in zijn nieuwste inzichten: wat customer centricity écht is, voorbij ervaring, richting levensveranderende waarde. Een transformerende afsluiting die je niet snel vergeet.
Meer
Tijd
22 januari 2026 12:00 - 19:00(GMT+01:00)
Locatie
Utrecht
Organisator
PvKO
Dé community voor professionals en bedrijven die de klant centraal stellen!
Omschrijving
In een inspirerende reeks van zeven colleges van elk drie uur laten topwetenschappers van verschillende universiteiten zien hoe het consumentenbrein werkt. De collegereeks is een absolute aanrader voor iedereen die
Omschrijving
In een inspirerende reeks van zeven colleges van elk drie uur laten topwetenschappers van verschillende universiteiten zien hoe het consumentenbrein werkt. De collegereeks is een absolute aanrader voor iedereen die meer wil weten over hoe gedachten en gevoelens van klanten ontstaan en hoe deze beïnvloed kunnen worden.
Wat bieden we?
- Concrete in elke sector toepasbare wetenschappelijke kennis.
- Inspiratie door vooraanstaande professoren van diverse universiteiten.
- Een deelnamecertificaat wanneer u aan zes van de zeven colleges heeft deelgenomen.
Cursusdata
Reservedatum: donderdag 19 maart 2026
Meer
Tijd
29 januari 2026 16:00 - 19:00(GMT+01:00)
Organisator
februari
Omschrijving
Enrol in this Business Storytelling Masterclass, an intensive, inspiring and challenging 2 days about making impact, knowing what business you are in, building your message, understanding story elements, and how
Omschrijving
Enrol in this Business Storytelling Masterclass, an intensive, inspiring and challenging 2 days about making impact, knowing what business you are in, building your message, understanding story elements, and how to successfully apply it in your organisation and your day-to-day business.
- Are you looking to have a clear, compelling message what you are about?
- Want to engage audiences with cleverly designed storyline presentations?
- You want to claim or change your position and perception in the organisation?
- You’d like to be better at influencing business audiences?
In two days you and the team will go through what makes a story so powerful to use in a business environment. From the evolution of storytelling to how to use it in strategic discussions. You’ll learn about the different languages spoken in businesses, and you’ll be challenged to answer what business you are really in. You’ll explore the different building blocks available to make a powerful story.
Meer
Tijd
5 februari 2026 Hele dag(GMT+01:00)
Organisator
Omschrijving
Na de succesvolle editie van 2025 keren we in februari 2026 terug met het MIE. Twee dagen lang is het NBC Congrescentrum in Nieuwegein dé plek waar meer dan 1.400
Omschrijving
Na de succesvolle editie van 2025 keren we in februari 2026 terug met het MIE. Twee dagen lang is het NBC Congrescentrum in Nieuwegein dé plek waar meer dan 1.400 professionals samenkomen om de toekomst van data, insights, marketing en technologie te ontdekken.
Tijd
10 februari 2026 - 11 februari 2026 (Hele dag)(GMT+01:00)
Locatie
Nieuwegein
Organisator
maart
09mrtHele dag13HR Webinar WeekGratis(Hele dag)(GMT+01:00) Online Organisator: HRcommunity
Omschrijving
Een week boordevol leerzame online colleges, verzorgd door HR-directeuren en Thought Leaders van onze partners. Met als rode draad de Employee Journey passeren weer diverse relevante en actuele
Omschrijving
Een week boordevol leerzame online colleges, verzorgd door HR-directeuren en Thought Leaders van onze partners.
Met als rode draad de Employee Journey passeren weer diverse relevante en actuele thema’s de revue!.
Of het nou gaat om skills based organiseren, ‘human leadership’ in tijden van tech, de fysieke werkomgeving of de laatste ontwikkelingen mbt ons pensioen(systeem), het komt allemaal aan bod.
Bij blijven op al deze thema’s kost tijd. En laat dat nou net zijn wat je weinig hebt als HR-professional. Daar hebben wij wat op gevonden: de Webinar Week! In 1 week word je, vanuit je luie stoel, kort en bondig bijgepraat over actuele HR thema’s.
Meer
Tijd
9 maart 2026 - 13 maart 2026 (Hele dag)(GMT+01:00)
Locatie
Online
Organisator
Omschrijving
Voor een duurzame ondernemersbrunch waarin twee waardevolle communities elkaar ontmoeten: de UNICEF Business Buddies en onze eigen PvKO-community. Samen verkennen we hoe we impact kunnen maken met ESG – Environmental, Social & Governance. De UNICEF Business Buddies vormen
Omschrijving
Voor een duurzame ondernemersbrunch waarin twee waardevolle communities elkaar ontmoeten: de UNICEF Business Buddies en onze eigen PvKO-community.
Samen verkennen we hoe we impact kunnen maken met ESG – Environmental, Social & Governance.
De UNICEF Business Buddies vormen een inspirerend netwerk van meer dan 200 ondernemers die elkaar twee keer per jaar ontmoeten en al zichtbaar bijdragen aan een betere wereld. Denk aan initiatieven als Plastic Bricks en Klimaatneutrale dorpen. Wat kunnen andere ondernemingen hiervan leren?
Meer
Tijd
12 maart 2026 09:30 - 13:00(GMT+01:00)
Locatie
's-Gravenhage
Organisator
PvKO
Dé community voor professionals en bedrijven die de klant centraal stellen!
Omschrijving
Jos Burgers presenteert zijn meest waardevolle inzichten, adviezen, verhalen en anekdotes uit al zijn bestsellers. Voor iedereen die zijn klanten, cliënten, burgers of collega’s nog gelukkiger wil maken.
Omschrijving
Jos Burgers presenteert zijn meest waardevolle inzichten, adviezen, verhalen en anekdotes uit al zijn bestsellers. Voor iedereen die zijn klanten, cliënten, burgers of collega’s nog gelukkiger wil maken.
Tijd
16 maart 2026 18:30 - 22:00(GMT+01:00)
Locatie
Leusden
Organisator
Omschrijving
Organisatiecultuur verandert niet met een plan op papier. Het vraagt dagelijks werk, slimme interventies en leiderschap dat verschil durft te maken. In deze masterclass leer je hoe je met gelaagde
Omschrijving
Organisatiecultuur verandert niet met een plan op papier. Het vraagt dagelijks werk, slimme interventies en leiderschap dat verschil durft te maken. In deze masterclass leer je hoe je met gelaagde interventies, gedeeld leiderschap en een heldere systematiek werkt aan cultuurverandering die écht landt.
Data
18, 25 maart, 1, 8 april, 6, 13 en 20 mei 2026.
Tijd
18 maart 2026 12:00 - 17:00(GMT+01:00)
Locatie
Amsterdam
Organisator
Omschrijving
Bouw aan een werkgeversmerk waar mensen willen werken Wil je toptalent aantrekken en behouden in een krappe arbeidsmarkt? Dan moet je meer zijn dan een goede werkgever – je moet een
Omschrijving
Bouw aan een werkgeversmerk waar mensen willen werken
Wil je toptalent aantrekken en behouden in een krappe arbeidsmarkt? Dan moet je meer zijn dan een goede werkgever – je moet een employer of choice zijn. In de masterclass Employer Branding & Employee Experience leer je hoe je structureel bouwt aan een sterk werkgeversmerk dat resoneert in elke fase van de employee journey.
Tijdens deze opleiding leer je onder andere over employer branding, de employee journey, recruitment marketing en werkgeluk. Resultaat? Meer engagement, minder verloop, minder verzuim, betere prestaties en een cultuur waar medewerkers trots op zijn.
Meer
Tijd
18 maart 2026 Hele dag(GMT+01:00)
Locatie
Leusden
Organisator
Omschrijving
Digitalisering is geen keuze meer, maar realiteit. Het verandert fundamenteel hoe we als overheid werken en hoe inwoners contact met ons hebben. Dat biedt kansen voor betere dienstverlening en efficiëntere
Omschrijving
Digitalisering is geen keuze meer, maar realiteit. Het verandert fundamenteel hoe we als overheid werken en hoe inwoners contact met ons hebben. Dat biedt kansen voor betere dienstverlening en efficiëntere processen, maar het brengt ook risico’s met zich mee.
Zonder duidelijke visie, samenwerking over afdelingen en organisaties heen, en gedeeld eigenaarschap, raakt digitalisering versnipperd. Dan blijft iedereen werken vanuit zijn eigen stukje, en raken mensen het overzicht kwijt, of worden zelfs buitenspel gezet.
Een mensvaardige overheid voorkomt dat. Dat is een overheid die niet verwacht dat inwoners digitaal vaardig zijn, maar zelf mensvaardig is. Die luistert, uitlegt, eerlijk is en doet wat ze belooft. Die begrijpt dat de digitale overheid er is voor mensen.
Mensvaardigheid gaat over meer dan intentie; het is een vaardigheid die we kunnen leren en ontwikkelen. Het betekent dat we onze diensten ontwerpen vanuit wat mensen in hun dagelijks leven nodig hebben, dat we ruimte houden voor maatwerk, en oog hebben voor wie even niet meekomt. Het vraagt om samenwerking, reflectie en de bereidheid om over grenzen van afdelingen en organisaties heen te werken.
Tijdens de Conferentie Gebruiker Centraal 2026 verzamelen we kennis, inspiratie en handvatten om mensvaardiger te werken. Aan een overheid die vertrouwen verdient en verbinding zoekt. Met empathie en met luisteren als startpunt. Dus niet praten over mensgericht werken, maar gewoon doen!
Meer
Tijd
27 maart 2026 10:00 - 17:00(GMT+01:00)
Locatie
Arnhem
Organisator
De verbinder tussen organisaties en CX professionals.
Vragen of interesse?
Vul onderstaand contactformulier in, wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
CX Headhunter & Owner
Valerie Vafi
Slochterenlaan 11
1405 AL Bussum
06 410 184 87![]()
